donderdag 31 maart 2011

weer nieuwe oefening.

Vandaag begonnen met gentle leader wennen, omdoen en spelen, daarna doe ik met de GL om de halsband training. Ik grijp Finnie in zijn halsband en voer , dit leer ik omdat ik wil dat naar hem grijpen een fesst betekent, honden moeten dit leren. Ook heb ik vandaag gewerkt een loslaten. Finnie moet uit zichzelf loslaten, dit duurt altijd even en als hij loslaat dan meteen click en opnieuw spelen. Dit hebben we een aantal keer gedaan en het begint te vorderen. Handtouch is dagelijkse kost en vandaag ook apporteren. Dit klinkt nu heel gewichtig maar het is natuurlijk een spel apport met een balletje. En wat een feest is dit. Ik hou hem vast, gooi het balletje, wacht tot hij echt wil, laat hem los, dus hij wordt gelanceerd en vervolgens pakt hij het op en brengt het een klein stukje terug en dan click ik en speel. Na de training wordt een heerlijke kwartel verorbert waarna hij heerlijk ten ruste gaat. ;-)

1 opmerking:

  1. Wat heeft hij een geweldige uitstraling en wat heerlijk om met hem bezig te zijn, leuk om te lezen wat je allemaal doet.

    De foto is echt heel gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen