woensdag 30 maart 2011

Mister Blue, alias Finbar.

 
De pups vliegen uit en dus vliegt Mister Blue ook uit, zijn vlucht is maar heel kort;) maar zijn leven in Blogland start nu.
Mister Blue, Finbar, is een pup die precies op zijn pa lijkt. Een werklust, niet te stuiten, een oogcontact met me zoeken als de beste, het lijkt wel of hij naar pa kijkt hoe die dat doet. Apporteren, kom maar op, dat kan ik wel en vasthouden, loslaten kan ik niet, ik houd ten alle tijden vast denkt en doet Finbar.
Er is een tijd gekomen dat ik dacht dat ik genoeg speeltje had voor de honden, maar dat valt weer tegen;) Finbar heeft ondertussen zijn eigen kist met speeltjes en dit zit tot de nok toe vol. En weer vele andere speeltjes dan Orlando en Nena hebben gehad. Ze hebben verdomd ook leuke speeltje in Canada en Amerika....
Ik ben al begonnen met hem het vrij woord te leren, dus blijven tot je oke hoort en eerst zelfstandig leren om te gaan zitten. En jeetje, wat kan hij dat al goed. Daarnaast leer ik Orlando om op de tafel te blijven als ik met Finbar werk, niet altijd even makkelijk natuurlijk. Maar ik wil ze gezamelijk trainen dat maakt het leven voor veel makkelijker. Als ik met Orlando de bal gooi dan sjor ik met Finbar en als ik het speeltje laat apporteren dan moet Orlando af blijven en dat gaat uitstekend. Als mister Blue achter Orlando aan rent als hij de weggegooide bal gaat halen en ik roep hem terug dan gaat hij meteen in de remmen en komt naar mij..how cool is that....super toch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten