woensdag 30 maart 2011

Lossen, HO maar.

Maart 22nd, 2011
Finnie en ik werken aan het vrij woord, hij moet uit zichzelf gaan zitten, zonder cue om vervolgens vrij te krijgen en een beloning in de vorm van spel. Dit doet hij met zoveel concentratie en totale focus op mij dat ik daar super van geniet. Hij kijkt me strak in de ogen aan en gaat zeer geconcentreerd zitten, bijna alsof het langzaam gaan zitten zo hoort, en ach, snelheid komt wel;)
Dan werken we aan een snelle kom hier, en hij is snel, hij struikelt vaak over zijn voorpootjes om nog sneller dan snel te zijn.
Ook natuurlijk lopen aan de hand is een onderdeel. Maar op voer trainen moet hij echt leren. Hij is meer van spel. En dan komt het dus om de hoek kijken dat hij moet los laten en dat is iets wat Finnie niet kan en eigenlijk dus niet wil. Ruilen voor een speeltje doet hij wel als ik speel met het speeltje en hij zijn eigen heeft, dan kiest hij voor mij met spel. Maar voor een voertje ruilen, HO MAAR, dat doen we niet.
Dus werk aan de winkel..
Kees komt ook heel goed hier en is makkelijker ruilen te leren dan Finnie.
wv.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten